V rámci Optimalizace traťového úseku Mstětice – Vysočany dojde k rekonstrukci nádraží Vysočany. Bohužel bude zbourána stávající budova, zároveň je v plánu zasypání kamenného tunelu pod nádražím. Jsme zásadně proti zasypání tunelu a budeme požadovat, aby byl zachován. Institut pro plánování a rozvoj (IPR) navrhuje další diskusi o celkovém novém pojetí nádraží Vysočany a doporučuje hledání řešení formou veřejné architektonické soutěže. Názor IPRu vítáme a podporujeme.
Dle současného projektu má zázemí nádraží nahradit nový vestibul pod nádražím, přibude další třetí peron, všechny perony budou dostupné výtahem. Průchod pod nádražím bude řešen nově, ale nikoli lépe.
Zástupci spolku se 7. listopadu účastnili otevřeného jednání na radnici Prahy 9, kde byla při veřejném jednání tato optimalizace traťového úseku Mstětice – Vysočany projednávána. Zde jsme přednesli svoji námitku ohledně tunelu, který považujeme za hodný zachování, protože má své kouzlo a k Vysočanům neodmyslitelně patří. Současně jsme se přihlásili do územního řízení, abychom se mohli do rozhodování o stavbě účinněji zapojit.
5 komentářů
Přeskočit k formuláři pro komentář
Dušek
Podchod je historická a krásná stavba, stačilo by je jenom udržovat v čistotě. Hlavně, ale navazuje na nově zrekonstruovanou cestu parkem z Proseka. To se vyhodily peníze na obnovu cesty, aby nejkratší cesta musela obcházet o kilometry dál?
Nevidím důvod proč by se něco co tu stojí a slouží desítky let mělo zasypávat. Mám dojem, že selský rozum s generacemi vymírá.
Prosím, zbořte to všechno, nejlépe celou železnici vytrhejte, celé Vysočany srovnejte se zemí, to bude nejlepší řešení.
Už to tak dobře začalo s bloky u nádraží, pokačovalo to zbořením ČKD Stalingrad (Kolbenky) škoda že se to nedokončilo, celé Vysočany by měly lehnout
Co sužuje tuto zemi
A.) nedostatek sociální inteligence a citu pro veřejný prostor. To vede:
A.1) nesmyslným projektům na „rekonstrukce“, „revitalizace“, zahušťování zástavby
A.2) protitlak vede k regulacím přírodní ochrany
A.3) protitlak vede k regulacím památkové ochrany
A.4) protitlak vede nezdravému bujení aktivistů všeho druhu
B.) dotace z EU a rozsáhlá korupce kolem těchto dotací
B.1 vede k bujení zbytečných projektů
C.) neomarxistický diskurs na základních a netechnických školách co vychová „melouny“ – zvenku zelené, uvnitř rudé neobolševiky
D.) technokratický diskurs na technických školách stavebních, který vychovává fachidioty
E.) egoistických diskurs na architektonických školách vede studenty architekury aby prosazovaly v architektuře svoje ego, nikoliv cit k okolnímu prostředí
F.) železničáři a pošuci co nechávají zchátrat staré nádraží, pak je chtějí zbořit a nahradit nějakým hnusným sráčem
Je v akci „zachrana tunelu pod nadrazim“ nejaky posun?
Kde je potreba zatlacit, aby se veci hnuly tim spravnym smerem?
Dobrý večer, až dnes díky reportáži na idnes jsme se dozvěděli o záměru zasypání tunelu .Díky za vaši práci na radnici i medializaci kauzi. Sami jsme rozhodně proti zasypání a domníváme se, že pokud bude vůle, zcela jistě se najde citlivější a nápaditější řešení. Pokud můžeme pro to něco udělat (účast na veřejném projednávání, petice, kontaktovat kompetentní osobu..)prosím informujte nás.
Autor
Dobry den, spolek Krocan ceka na vydani uzemniho rozhodnuti, pak proti nemu muzeme podat namitku.
Jako zastupitelka jsem pozadala o projednani projektu na Komisi rozvoje uzemi, ta je 11. 1. 2017 , ale nevim jestli mi predseda komise vyhovi.
Urcite ma smysl zajit na radnici nebo zavolat starostovi, nebo radnimu pro uzemni rozvoj Marku Dolezalovi. ten nerika v clanku na idnesu pravdu. Krocan se s projektem seznamil az v listopadu 2016 na verejnem jednani v ramci uzemniho rizeni a tam jsme namitku k ruseni tunelu rekli a je to v zapisu. Take neni pravda, ze radnice nemela moznost projekt pripominkovat, napr Praha 14 dala nekolik pripominek a vetsina byla do projektu zapracovana.
Aktuality budeme davat na krocanos.cz,
Kdyby neco tak zavolejte tel: 732 103 330